Hoppsan, glömde visst bort bloggen lite...

Dagen idag: Skola, hem, stallet från halv 6 till 9.
Jag skrittade Possa i ridhuset i 15 min ungefär. Hon är jättefin och tog halterna från skritt riktigt bra (Hon har haft lätt för det från trav, Men nu bhr jag iaf bara trycka ner hälarna och sitta still från skritt)! Ryggningarna gick också fint även fast jag fick vara på lite med spöt på vä sida då hon gärna skjuter ut bakden, I början. Fick till några riktigt bra på kanske 3-4 steg och då nöjde vi oss med det.
-
Efter det red jag och Sanna-Kurre och Cody och tvättade dom lite efteråt.
När det blev ett så kort ridpass med Possa gumman idag så tog jag en ordentlig borstning. Rotviskan,ryktborsten och gethårsborsten användes flitigt. Tvättade också av hennes ben noggrant (som vanligt) och smörjde hovarna med olja.
(Btw så red jag lektion på Muskats igr, o när jag satt på Possa idag kändes hon som en liten pownie ;)
Bara för att jag vill ha vinter och SNÖÖ!!
(Baksidan av gården, och jaa det är en massa snö:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0