Det här visste ni inte om mig... (Ni som inte känner mig iaf:)

Jag är väldigt noggrann med att Possa ska ha det så bra som möjligt och må så bra som det bara går (Konstigt vaa?? *Ironi*). För mig är det jätteviktigt att hon har rätt täcken på sig och håller sig varm, Efter hårda ridpass eller typ löshoppning får hon alltíd liniment på benen, Hon ska ha tillräckligt med spån i boxen så hon kan sova skönt och fräscht vatten i hinken.
Regelbunden och varierad motion är en självklarhet och jag rider sällan mer än 2 dagar i rad i ridhuset, Och skulle jag göra det ser jag alltid till att inte träna på samma saker och inte för hårt.
Jag försöker också att variera ridningen på flera olika underlag för benens skull.
M.m m.m
Possa är ju 17år och jag vill att hon ska hålla sig friskt, pigg och vara hel så länge som möjligt, Såklart!
Därför är jag också jättenoga med att hon ska hålla värmen och inte stelna till. Jag är också noga med fram och avskrittning och att hon har ett ländtäcke på sig om det är kyligt/Väldigt blåsigt eller nederbörd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0