Lastning

Possa har varit ganska svårlastad, Hon stannar, backar och går åt sidorna när man ska ta in henne. Hon blir oxå otroligt stressad, Redan när skydden ska på.
Så vi har gjort så att vi direkt lastar med linor, Så fort hon känner dom går hon in direkt.
.
Men när jag lasttränade henne  idag har hon inte haft skydden på sig, Så hn inte ska hinna stressa upp sig.
Possa blir nervös direkt och backar ut om man drar i grimskaftet eller smackar till henne, Så grimskaftet hängde och jag gick bara in tsm med henne, Hon gick fint på efter att ha nosat lite och jag tog ut och in henne 3ggr och varje ggn fick hon havre som belöning.
.
Jag ska börja att gå med transportskydden på henne utan att lasta och lasta utan transportskydd. När hon blir lugn i båda grejerna ska jag börja lasta henne med. Visst blir det extra arbete, Men vad gör man inte för sin prinsessa?:)
Possa i transporten när vi åkte till hästkliniken i Oulu/Uleåborg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0