Possas skada #2

Fortsättning...
Det första Ben sa till Possa var "hello sweetheart" :)
Han kände igenom ryggen, vi fick gå ut på stallplanen för att springa, hon röntgades och ultraljudades.
Såhär skrev dom:
-travar rent på rakt spår och i båda varven. Marken ömmar klart vid palpation, lokal öm punkt ca 10cm kranialt om mankens lägsta punkt.
RTG - Liten lös benbit vid ryggkotans dorsala utskott vid punkten som ömmar.
UL - Ryggutskottet ojämt, en lös benbit fattas från utskottet. Minimala förändringar i mjukdelarna.
.
Och det här skulle vi göra:
Vila i en månad, Sen kan man börja rida barbacka om ömheten i manken har försvunnit. Kontrollbesök med nya röntgenbilder om 2 månader.
.
Jag promenerade m Possa varje dag i en månad. Sen var hon inte öm ng mer så jag hoppade upp barbacka och red i 5 min. Det var tydligen för tidigt för hon ömmade igen efter ridturen. Så jag ledde henne i en månad till innan vi packade ihop, lastade och for på återbesök i Oulu.
Bild från en av alla våra promenader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0